dijous, 23 de desembre del 2010

MADONNA, SWIMING, TOM Y OTROS COREANOS DEL MONTÓN

Estic a una edat en la que ja fa dies que em sembla que els jugadors de basquet, per molt alts que síguin, no deixen de ser uns jovenets.
En aquesta posició intermitja en la que per uns ets un senyor gran i per altres encara et queda molta fusta per cremar, no faig mes que somriure quan alguns dels meus companys de classe, provinents de la llunyana Corea m´expliquen que quan arriben aquí es canvien el nom per alló de no haber de repetir el seu quince vegades quan algú els pregunta. Ens trobariem amb casos com Chul-Moo que a mes de no ser tant fácil de pronunciar com sembla, posa al propietari en el difícil compromís d´explicar
a la concurrècia en un anglès precari que significa "arma de ferro". O un altre com Dak-Ho, que posaria en evidéncia lo difícil que pot ser explicar a través del llenguatge corporal el que sencillament significa "llac profund". Per no parlar d´un possible Duck-Young, objecte de mofa al primer minut de partit... el "Jove Aneguet" ho tindria magre per fer creu-re a la concurrència que l´auténtic significat del seu nom es "intergritat perdurable"... apa vinga!
Es per això que cada matí saludo en Swiming , m´assec al costat de la Madonna o li pregunto a en
Bryan com va la vida...
No deixa de ser una situació pintoresca la que visc.
Vaig a una escola on fins i tot soc mes gran que la majoria dels professors; visc amb un músic nocturn (l´amic Yuri de Sibèria)
que pel fet utilitzar auriculars sembla que al seu teclat se li hàgin acabat les piles; i per rematar la jugada em passo una tarda buscant una olla prou gran i econòmica com per preparar una deliciosa escudella amb la que sentirme aquest nadal mes aprop de casa. On per cert, ja he demanat que em guardin un lloc a taula i que hi col·loquin el portàtil, per poder compartir el deliciós caldo i carn d´olla via videoconferència. Malgrat, tot sigui dit de pas, la diferència horaria converteixi per mi aques àpet en "l´esmorzar de Nadal".
Mentre continuo escoltant el truc truc truc de les tecles sordes del piano intento esbrinar on aniré demá a comprar l´espinada de porc per l´escudella , on no em faran una cara extranya quan demani un genoll de badella i per suposat com explicaré al carnisser que necessito una orella...